Všechno co jste se báli zeptat o Public Relations

Tisková zpráva, Základy

Mám v tiskových zprávách používat poznámky pod čarou? #098

Poznámky pod čarou jsou běžná funkčnost ve Wordu a dalších aplikacích na tvorbu dokumentů. Hodí se, pokud počítáte s využitím pro tisk, ale nehodí se, pokud výsledek posíláte jako tiskovou zprávu. Stejně tak jako cokoliv co v tiskové zpráva umístíte do  hlavičky či patičky stránky. 

Problém s poznámkami pod čarou je, že jsou obtížně dostupné, nejsou přímo viditelné u místa, ke kterému se vztahují (pouze malým číslem či písmenem odkazujícím kamsi dolů) a pro novináře tak přinášejí zbytečnou komplikaci při čtení a zpracování. 

Komplikací jsou i tam, kde tiskovou zprávu chtějí zveřejnit online – Internet nezná poznámky pod čarou, stejně tak jako nezná koncept stránek v dokumentu. Proto by cokoliv co umísťujete kamsi dolů “na stránce” mělo být přímo umístěno v patřičném místě. 

Pokračovat můžete do Co všechno by měla obsahovat tisková zpráva? Jak psát tiskovou zprávu?